Fesztivál Mariborban

2017. június 28- július 1-ig Szlovéniában, Maribor városában egy táncfesztiválon vettünk részt a Cibere csoporttal. Maribor Szlovénia második legnagyobb városa, a Dráva folyó szeli ketté. Minden évben június végén szerveznek egy felnőtt és egy gyermek néptáncfesztivált, amivel egy kicsit felpezsdítik a város lakóinak életét.

28-án, szerdán délelőtt gyülekeztünk a művelődési ház előtt, majd elbúcsúzva a családunktól elindultunk Szlovénia felé. Az utazás gyorsan és vidáman telt. Mikor odaértünk, elfoglaltuk a 2-3 ágyas kollégiumi szobákat, aztán vacsoráztunk, majd sétáltunk a városban. Éppen ekkor zajlott a felnőtt fesztivál is, így megnéztük a csoportok műsorát az egyik téren. A csütörtök délelőttöt a szálláson töltöttük. Kártyáztunk, pihentünk, illetve a zenekarral próbáltuk a koreográfiákat. Délután Mariborban léptünk fel egy hatalmas parkban, ahol mindhárom táncunkat bemutattuk. A nézőknek nagyon tetszett a műsorunk. Később vacsoráztunk egy étteremben, aztán visszamentünk a szállásra. Pénteken elmentünk várost nézni. Felmentünk egy toronyba, ahonnan csodás kilátás nyílt a városra, majd kimentünk egy gyönyörű parkba, ahol nagyon jól éreztük magunkat. Közben egy terráriumot meg egy akváriumot is megnéztünk, tele különleges, egzotikus állatokkal. Visszafelé a Dráva partján sétáltunk, ami nagyon hangulatos volt. Délután egy másik városban léptünk fel, ahol egy nagy sátorban zajlott a műsor. A fellépés után megvacsoráztunk, majd visszamentünk a szállásra. A szervezőktől ajándékokat kaptunk, és közös táncházzal zártuk a fesztivált. Szombat reggel gyorsan összepakoltunk és már csak az indulás volt hátra. Hazafelé megálltunk a Balatonon kicsit fürdeni és Soltvadkerten is fagyizni. Este nagyon fáradtan és sok-sok élménnyel gazdagodva értünk Üllésre.

Köszönjük Ótott Zsolt tanár úrnak az út megszervezését, Ótottné Vörös Zsuzsannának és Zádori Zsuzsinak az út alatti sok segítséget, a MAR-MON Bt.-nek és Zádori Antalnénak, Zádori Antalnak a felajánlott ásványvizeket, Sárközi Emília igazgatónőnek, a Suli Alapítványnak és az Üllési Fonó Alapítványnak a támogatást, Szabó Eriknek a nyomdai munkát, a Rézhúros bandának a zenei kíséretet, és a szülőknek, hogy támogatták a külföldi utazásunkat.